Soluții ecologice pentru hârtie în restaurant

Soluții ecologice pentru hârtie în restaurant
Publicat in: Hârtie Data Publicare: 2014-10-07 Afisari: 31348 Comentarii: 0

Restaurantele clasice și, mai mult, fast-food-urile reclamă folosirea intensivă a hârtiei pe două paliere distincte:

1. Întreținere generală – nivel la care restaurantele sunt comparabile cu alte tipuri de instituții, de la spitale la clădirile de birouri. În acest context, vorbim de prosoape de hârtie, role de hârtie igienică și șervețele;

2.Întreținere specifică – nivel în cadrul căruia folosirea hârtiei depinde de la un tip de restaurant la altul. În principiu, în această categorie se includ: suporturi de hârtie pentru farfurii, prosoape de oficiu, prosoape de bucătărie, pungi și cutii de carton pentru mâncarea neconsumată în restaurant (take-out bags), etc.

Din cauza diversității opțiunilor de produse și a tipurilor de hârtie ce pot intra în inventarul unui restaurant, capacitatea restaurantelor de a fi ecologice scade. Cu toate acestea, un plan bine structurat, dublat de responsabilitate eco poate crește semnificativ calitatea serviciilor, scăzând în același timp cantitatea de hârtie folosită. Iată cum:

Gradul de densitate, de transparență și greutatea suporturilor de hârtie pentru farfurii sunt virtual irelevante dacă gradul de absorbție a hârtiei este suficient de performant. Folosirea de astfel de tipuri de hârtie poate scade consumul de celuloză cu până la 30 %.

Soluția standard, de folosire de hârtie reciclată, este funcțională și atractivă. Exceptând șervețelele de masă, toate celelalte tipuri de hârtie din restaurant pot fi reciclate. Rețineți însă că hârtia reciclată are limitele ei: rezistență mai mică la rupturi, aspect limitat (orice design i s-ar aplica, există modele pe care această hârtie nu le comportă, din cauza consistenței sale implicite), grad de hidrofilie mai mare, etc.

Rolele de hârtie, prosoape, hârtie igienică, etc. trebui să fie porționate. Avantajele porționării vor deveni evidente în special în bucătăria restaurantului, unde personalul grăbit nu va mai avea nevoie să rupă o bucată lungă re rolă pentru fiecare detaliu.

Pungile de hârtie sau carton pentru mâncarea neconsumată trebuie proporționate corespunzător. Există credința chestionabilă că aceste pungi, având înscrisurile restaurantului, sunt reclame mobile ale acestuia. Dar consumul excesiv de hârtie numai pentru mărimea reclamei (când, în majoritatea cazurilor, pachetul preluat de client este mic) nu este nici eficient, nici util.

Ambalajele din hârtie pot avea un folie subțire de aluminiu, pentru a proteja termic alimentele și persoana care le transportă. Deși nu pare ecologică, o asemenea folie va permite un ambalaj de hârtie mult mai subțire și mai ușor, reducând și mai mult consumul inițial de celuloză.

Folosirea hârtiei în astfel de spații trebuie să implice responsabilitate atât din partea personalului, cât și din partea clienților. Cu cât înțelegerea relevanței ecologice a folosirii hârtiei este mai mare, cu atât rezultatele vor fi mai evidente și mai de preferat, pe termen lung și scurt deopotrivă.